Onze begrafenisvereniging is opgericht op 28 februari 1912 en telt momenteel ongeveer 700 leden.

De dood is vaak een weinig en niet gemakkelijk besproken onderwerp. Toch is het verstandig er nu al over na te denken. Want u kunt nu voorkomen dat u straks niet de uitvaart kunt krijgen, die u zou wensen. Of dat uw nabestaanden voor onverwacht financiële problemen komen te staan.
Als u lid bent/wordt van onze begrafenisvereniging Meeden u.a., is in een deel van de kosten al voorzien. De vereniging regelt en verzorgt samen met haar uitvaartleidster de uitvaart zoals u dat wenst.

Doelstelling van de vereniging is het op waardige wijze laten verzorgen van de uitvaart van leden, en ook voor niet leden waarbij geen winstdoelstelling wordt nagestreefd.

De vereniging is geen natura uitvaartvereniging. Dat wil zeggen dat zij in geval van overlijden van een van haar leden op professionele wijze de uitvaart laat verzorgen. Daarbij wordt dus geld uitgekeerd en worden, voor leden, diensten beschikbaar gesteld voor een gereduceerd tarief. Daarbij wordt u veel rompslomp uit handen genomen. Een deel van de kosten wordt bijvoorbeeld door onze vereniging direct met onze uitvaartleidster geregeld. Vervolgens zal het restant van de pakketwaarde aan uw nabestaanden worden uitbetaald.

Om in aanmerking te komen voor lidmaatschap van de vereniging, dient u vanaf uw 18e jaar lid te zijn van onze vereniging of u kunt zich (op latere leeftijd) inkopen door storting van een, afhankelijk van uw leeftijd, te bepalen bijdrage.

ingang kerk                                                                            graven_2