Onze begrafenisvereniging is opgericht op 28 februari 1912 en telt momenteel ongeveer 565 leden.

De dood is vaak een weinig en niet gemakkelijk besproken onderwerp. Toch is het verstandig er nu al over na te denken. Want u kunt nu voorkomen dat u straks niet de uitvaart kunt krijgen, die u zou wensen. Of dat uw nabestaanden voor onverwacht financiële problemen komen te staan.
Als u lid bent/wordt van onze begrafenisvereniging Meeden u.a. , is in een deel van de kosten al voorzien. De vereniging laat haar uitvaartleider de uitvaart volledig regelen en verzorgen zoals u dat wenst. Indien u zelf iemand heeft die de uitvaart gaat regelen is dat uiteraard ook mogelijk.

Doelstelling van de vereniging is het op waardige wijze laten verzorgen van de uitvaart van leden, en ook voor niet leden waarbij geen winstdoelstelling wordt nagestreefd.

De vereniging is geen natura uitvaartvereniging. Dat wil zeggen dat zij in geval van overlijden van een van haar leden een geldbedrag uitkeert. Daarbij worden voor leden aanvullende diensten beschikbaar gesteld voor een gereduceerd tarief. De vereniging heeft een vaste uitvaartleider die de uitvaart helemaal voor u verzorgd. Daarbij wordt u veel rompslomp uit handen genomen. De pakketwaarde, die wordt uitgekeerd door de vereniging, wordt direct met onze uitvaartleider geregeld. Omdat de vereniging de uitvaarten laat verzorgen door onze vaste uitvaartleider scheelt dat voor de leden behoorlijk in de kosten. Dit voordeel kan oplopen tot wel zo’n € 2.000,00 .

Om in aanmerking te komen voor lidmaatschap van de vereniging, dient u vanaf uw 18e jaar lid te zijn van onze vereniging of u kunt zich (op latere leeftijd) inkopen door storting van een, afhankelijk van uw leeftijd, te bepalen bijdrage.

ingang kerk                                                                            graven_2