Niet alle kosten van een uitvaart worden vergoed of gedragen door de pakketwaarde die begrafenisvereniging uitkeert. Voor de bijkomende kosten waarvoor de pakketwaarde van de begrafenisvereniging niet toereikend is, zoals bijvoorbeeld een grafmonument of rouwadvertentie, kunt u zich bijverzekeren.
Dit is wel raadzaam, want de bijkomende kosten kunnen tegenwoordig behoorlijk oplopen. Bent u niet voldoende verzekerd, dan worden uw nabestaanden – behalve met het verdriet van uw overlijden – toch nog met een fikse rekening geconfronteerd. En dat wilt u natuurlijk liever voorkomen.
De begrafenisvereniging heeft sinds 2016 een samenwerkingsverband met Ardanta uitvaartverzekeringen. Als u nog niet voldoende bent verzekerd kunt u ten alle tijde contact opnemen met dhr J. Pinkster van Ardanta. Dhr Pinkster is bereikbaar op tel : 06-25060335

Op de website van ASR kunt u zelf ook berekenen wat uw uitvaart ongeveer zal gaan kosten.